هفت رنگ ( همه چیز از همه جا )

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
 


 

می توانید با نگاه کردن و بررسی علائم بیماری در صورتتان پی به مشکلات خود ببرید در هر یک از اعضای صورت نشانه هایی نهفته است که با کمی دقت می توانید به سلامتی خود پی ببرید و می توان سطح سلامت خود را سنجید.

بینی بزرگ، چین و چروک روی پیشانی، عقب کشیدن خط مو همه نشانه‌هایی هستند که می‌توانند اطلاعاتی درخصوص وضعیت کلی سلامت فرد ارائه کنند.

👁 چشم

کلسترول بالا در خون به شکل حلقه سفیدی در عنبیه ( بخش رنگی چشم ) ظاهر می‌شود. نشانه دیگری از این مشکل، رسوب چربی در سفیدی چشم است؛ شکل‌گیری توده یا جوش‌های کوچک روی پلک و پوست نیز از مشکل کلسترول بالا محسوب می‌شود.

افتادگی پلک می‌تواند نشانه‌ای از مختل شدن عملکرد عصب‌های چشم باشد؛ این مسئله احتمالا ناشی از یک ویروس است که باعث ملتهب شدن عصب شده است. در موارد نادر، افتادگی پلک می‌تواند نشانه بروز سکته باشد.

 

👅 دهان

تیرگی زبان ناشی از ساختارهای کوچکی موسوم به پاپیل بر سطح زبان است که طبیعی نبوده و نشانه‌ای از تجمع باکتریایی است که باعث تغییر رنگ زبان می‌شود.

افراد دارای دندان های نازک و کوتاه نیز احتمالا با مشکل ریفلاکس اسید معده مواجه هستند؛ بازگشت اسید معده به دهان باعث ذوب شدن و از بین رفتن ساختار دندان‌ها می‌شود.

 

👦 پوست

 

رنگ زرد پوست و چشم‌ها می‌تواند ناشی از عوارض جانبی برخی داروها بخصوص در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت باشد. آسیب جدی کبدی نیز با زرد شدن رنگ پوست همراه است.

لکه‌های قهوه‌ای روی پوست در زنان بیش از مردان شایع است؛ این مشکل اغلب در اثر تغییرات در هورمون استروژن روی داده و در زنان باردار یا افرادی که قرص هورمونی مصرف می‌کنند، دیده می‌شود. قرار گرفتن در معرض پرتوهای مضر فرابنفش خورشید نیز در ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست بویژه گونه ها نقش دارند.

خطوط عمیق چین و چروک روی صورت و پوست می‌تواند نشانه‌ای از مشکل پوکی استخوان باشد.

 

👂 گوش

 

گوش چروکیده یا چین‌های مورب در اطراف لوب گوش با خطر بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

 

👃 بینی

 

برجستگی‌های قرمز روی بینی و گوش ناشی از شرایط نادری موسوم به سارکوئیدوز است که بیشتر در ساکنان شمال اروپا و آفریقا دیده می‌شود. بینی بزرگ نشانه بدی نبوده و به معنای سد بهتر در برابر باکتری‌ها و ذرات گرد و غبار محسوب می‌شود.

 

👩 مو

 

نازک شدن مو نشانه‌ای از بیش فعالی غده تیروئید است و کم مویی و عقب رفتن خط مو در زنان، مشکل فقر آهن را نشان می‌دهد. نازک شدن ابروها نیز ناشی از فعالیت ناکافی تیروئید است.

رشد موهای زائد روی صورت نیز ناشی از سطوح بالای هورمون آندروژن است.

کانال طب الائمه (علیهم السلام ),

آدرس ما در کانال تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/C3pBXD6nrdPPqHFp03-ehQ
ابراهیم رمضان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی