هفت رنگ ( همه چیز از همه جا )

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، 20 شهریور‌ماه سال 92 رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج فرمودند: دشمنان امت اسلامی به‌خوبی متوجه شده‌اند که درگیری مذاهب اسلامی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی است و بر همین اساس با راه‌اندازی گروه‌های تکفیری از یک طرف و با ایجاد رسانه‌های به ظاهر اسلامی و حتی شیعی برای دامن زدن به اختلافات از طرف دیگر، به‌دنبال درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر هستند.
رهبر انقلاب همچنین، بیان کردند: بزرگان تشیع اعم از امام(ره) و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده‌اند، بنابراین آن تشیعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه‌هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می‌شود، در مسیر شیعه واقعی نیست.
و از آن زمان بود که واژه شیعه انگلیسی در بیان کارشناسان دینی و اهل سیاست شنیده شد و خطراتی که این افراد برای جامعه اسلامی و شیعی دارند تبین شد و از گروه‌هایی یاد شدکه خواستند از شیعه چهره‌ای ضد تعامل با دیگر مذاهب بسازند و به جای پیروی از اندیشه اهل بیت(ع) به دنبال مسائلی چون قمه زنی بروند، کسانی که مسیرشان تکفیر دیگر مذاهب و تفرقه بین شیعیان بود.
حجت‌الاسلام علیرضا حسینی، امام‌جمعه درمیان در این زمینه به خبرنگار ایکنا گفت: کسانی که با عنوان شیعه انگلیسی از آنان نام می‌بریم به لحاظ رفتار ظاهری تأکید بر مسائلی چون قمه زنی دارند و به صورت علنی به اعتقادات و مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین می‌کنند.
شیعیان انگلیسی رویکردی تکفیری در قبال مخالفان خود دارند

وی اظهار کرد: به لحاظ اعتقادی نیز این افراد به دنبال این هستند که شیعه را در مراسمات آیینی خلاصه کنند و از طرف دیگر رویکردی تکفیری در قابل افرادی دارند که مثل خودشان نمی‌اندیشند و یا عقاید آنان را نادرست می‌دانند.
اما‌م‌جمعه درمیان بیان کرد: پایگاه‌های رسانه‌ای آنها عمدتأ در کشورهای چون انگلیس است و از سوی این کشورها حمایت می‌شوند، به عنوان مثال در انگلیسی که قوانین سخت‌‍ گیرانه ای درباره حجاب وجود دارد و یا بارها دین اسلام را به علت قوانینی چون قصاص متهم به ضد حقوق بشر بودن کرده، اما با قمه‌زنی شیعیان انگلیسی در خیابان‌های لندن مخالفتی ندارد.
حسینی اظهار کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای که در برنامه‌های خویش به اهل سنت توهین کرده و یا برعکس شبکه‌هایی که به شیعه توهین می‌کنند از یک منبع حمایت مالی می‌شوند و حتی جای تعحب ندارد اگر متوجه شدیم متولیان این شبکه‌ها هر دو در یک ساختمان برنامه اجرا می‌کنند.
توهین به کسانی که آبروی شیعه‌اند و در دایره یک مذهب نمی‌گنجند

امام جمعه درمیان ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که آنها را شیعیان انگلیسی خطاب می‌کنیم به عمد علیه کسانی چون آیت‌الله بهجت و سید حسن نصرالله سخن می‌گویند که وجودشان مایه آبرو برای جهان تشییع است و اصلا در دایره یک مذهب نمی‌گنجند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین ابزار این گروه رسانه است و از این طریق عقاید خود را نشر می‌دهند ما نیز باید از همین ابزار دیگران را نسبت به آسیب‌هایی که شیعیان انگلیسی به وجود می‌آورند آگاه سازیم که غفلت و کم‌کاری در این زمینه مخرب است.
حسینی یادآور شد: جای تأمل است کشورهای اروپایی که برنامه شبکه‌های پرمخاطبی چون العالم و الکوثر را قطع می‌کنند کاری با پخش برنامه‌های این گروه‌ها از شبکه‌های متعدد که گاه به 13-14 شبکه می رسد ندارند؟
در حمایت مالی و رسانه‌ای استکبار از شیعیان انگلیسی شکی نیست

حجت‌الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی نیز در این‌باره گفت: درحمایت‌های مالی و رسانه‌ای انگلیس از حرکات و رفتارهای افراطی گروهی که به آنان شیعیان انگلیسی گفته می‌شود، شکی نیست.
وی اظهار کرد: راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای در شرایط فعلی هزینه بالایی را می‌طلبد چگونه است که این‌ها شبکه‌های متعددی راه‌اندازی کرده و از این طریق اعتقادات و نظرات خود را در میان جوانان نشر می‌دهند؟.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی بیان کرد: این افراد با تکیه بر مسائلی چون قمه‌زنی شرایطی را در روز عاشورا در کربلا به وجود می‌آورند که منِ عاشق زیارت بارگاه سیدالشهدا که عاشورای امسال کربلا بودم دیگر تمایل نداشته باشم عاشورا در بین‌الحرمین باشم.
هراس از شیعه؛ نتیجه رفتارهای افراطی شیعیان انگلیسی

اسداللهی ادامه داد: نتیجه طبیعی چنین افراطی‌گری‌هایی این می‌شود وقتی یک جوان اروپایی که قصد مسلمان شدن دارد نام مذهب شیعه را در اینترنت جست‌وجو می‌کند با صحنه‌های فجیع قمه زنی رو به رو شده و وقتی نام مذهب غیر اهل بیت(ع) را جست‌وجو می‌کند صف‌های مرتب نماز با لباس های سپید می‌بینند و آیا در چنین وضعیتی علاقه به گرویدن به مذهب اهل بیت(ع) را خواهد داشت.
وی گفت: این افراد به صورت علنی به مقدسات دیگر مذاهب توهین می‌کنند و اندیشه وحدت بخش شیعه علوی که تعامل با دیگر ادیان و مذاهب است را نادیده گرفته و به جای وحدت برداشت نادرست خود از برائت را ترویج می‌کنند.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اظهار کرد: سیاست انگلیس شعار تفرقه بینداز و حکومت کن، است و این‌ها نیز با این رفتارهایشان در واقع آلت دست انگلیس برای رسیدن به همین سیاست و شعار کهنه هستند.
باطل بودن اندیشه‌ای که به جای وحدت به دنبال جدایی و تکفیر است شکی نیست

اسداللهی یادآور شد: سردمداران این تفکر بی‌شک عامدانه این رفتارها را ترویج می‌دهند اما کسانی که تحت تأثیر القائات آنان هستند را بی شک باید آگاه و هوشیار کرد تا در دامن آنان نیفتند.
حجت‌الاسلام هادی شهاب، مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند نیز گفت: با اندکی تأمل و تفکر به باطل بودن اندیشه‌ و رفتارهایی که به جای وحدت و همدلی  تفرقه و جدایی را ترویج می‌کند، می‌رسیم.
وی اظهار کرد: هدف از دین ایجاد الفت، محبت و دوستی و توسعه برادری میان مردم است آن هم نه یک محبت سطحی بلکه یک دوستی و مودت ریشه‌ای که با عمق بخشی به ارزش‌های انسانی میسر می‌شود پس چگونه کسانی به نام دین تفرقه می‌اندازند.
برداشت نادرست از مسئله برائت آسیب‌زا است

مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند بیان کرد: این رفتارهای جدایی‌افکن و تفرقه‌اندازی‌ها زمانی چهره زشت‌تری به خود می‌گیرد که کسی بخواهد میان هم‌کیشان خود با توهین به دیگر مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کند.
شهاب ادامه داد: در گذشته افراد سال‌های سال در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و گاه حتی تا مدت‌ها متوجه نمی‌شدند فردی که با او در ارتباط است شیعه است یا سنی اما چند سالی است که اختلافات پررنگ‌تر شده و به آن دامن زده می‌شود.
وی افزود: وقتی انسان دامن زدن به اختلافات توسط گروه‌هایی به صورت افراطی مشاهده می‌کند احتمال می‌دهد در پشت همه این قضایا نقشه‌ای طراحی شده وجود داشته باشد نقشه‌هایی که گاه داعش را به وجود می‌آورد و زمانی نیز از شیعه‌های افراطی حمایت می‌کند.
مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند با اشاره به برداشت نادرست برخی افراد از برائت و آسیب‌های آن یادآور شد: آیا همه کسانی که مذهبی، غیر از مذهب ما دارند از سر عناد و دشمنی با ما مذهب دیگری را انتخاب کرده‌اند؟.

ابراهیم رمضان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی