هفت رنگ ( همه چیز از همه جا )

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم : حُبُّ عَلی بن أَبی طالب یأکل السّیِئات کما تأکل النِارُ الحطب

محبت و دوستی علی گناهان را محو می کند ، همانطور  که آتش هیزم را می سوزاند .

                                                     ( فضائل الشیعه ، محمد بن علی ابن بابویه ،ج 1 ،ص 12)

انس بن مالک می گوید : « هر روز ، یکی از فرزندان انصار کارهای پیغمبر را انجام می داد . روزی نوبت  من بود .ام ایمن  مرغ بریانی را در محضر پیغمبر آورد و گفت : یا رسول الله ، این مرغ را خود گرفته ام و به خاطر شما پخته ام . حضرت گفت : خدایا محبوب ترین بندگانت را برسان که با من در خوردن این مرغ شرکت کند . در همان هنگام ، در کوبیده شد . پیغمبر فرمود : انس ، در را باز کن . گفتم : خدا کند مردی از انصار باشد ؛ اما علی علیه السلام را پشت در دیدم . گفتم : پیغمبر مشغول کاری است و برگشتم سر جایم  ایستادم . بار دیگر در کوبیده شد . پیغمبر گفت : در را باز کن . باز دعا می کردم مردی از انصار باشد . در را باز کردم ، باز علی علیه السلام بود . گفتم : پیغمبر مشغول کاری است و برگشتم سر جایم ایستادم . باز در کوبیده شد . پیغمبر فرمودند : انس برو در را باز کن و اورا به خانه بیاور . تو اول کسی نیستی که قومت را دوست داری . او از انصار نیست . من رفتم و علی علیه السلام را به خانه آوردم و با پیغمبر مرغ بریان را خورد ند .

                                                    ( جاذبه و دافعه امام علی علیه السلام ،ج16،ص 282
ابراهیم رمضان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی