هفت رنگ ( همه چیز از همه جا )

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

پیش بینی سکته قلبی امکان پذیر شد

پیش بینی سکته قلبی امکان پذیر شد

  محققان موسسه تحقیقاتی اسکریپس سن دیه گو واقع در کالیفرنیا، با استفاده از روشی موسوم به نمونه برداری مایع ˈ fluid biopsyˈ بروز سکته قلبی را در فرد پیش بینی کردند.

 

به گزارش راسخون به نقل ازایرنا ، متخصصان با استفاده از این روش قادر به تشخیص سلول های اندوتلیال واقع در گردش خون می شوند. این سلول ها نشانه ای برای وجود التهاب و لخته خون هستند.سلول های اندوتلیال در دیواره های عروق قلبی قرار دارند و هنگامی که وارد گردش خون می شوند، احتمال بروز حمله قلبی را افزایش می دهند.

زمانی که در جریان خون پلاک ایجاد می شود، این سلول ها وارد جریان خون می شوند و در عروق قلبی التهاب ایجاد می کنند.در این روش، عکس العمل بدن نسبت به انواع آنتی بادی ها بررسی می شود و به همراه چند فاکتور دیگر، احتمال بروز حمله قلبی قبل از وقوع پیش بینی می شود.

در این پژوهش 79 فرد بررسی شدند و 25 نفری که احتمال می رفت به سکته قلبی دچار شوند، تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.احتمال پیش بینی سکته با استفاده از این روش، 90 درصد قابل اعتماد است.

نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Physical Biology منتشر شده است. 

ابراهیم رمضان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی