هفت رنگ ( همه چیز از همه جا )

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات

ریز پهپادی در اندازه یک خرما برای استفاده در میدان جنگ

محققان نروژی یک هواپیمای بدون سرنشین Black Hornet طراحی کرده‌اند که ظاهری شبیه یک بالگرد اسباب بازی کوچک دارد، اما در حقیقت یک قطعه سخت افزاری پیشرفته نظامی کوچک محسوب می شود که در میادین جنگ کاربرد دارد.

 

به گزارش راسخون به نقل ازایسنا ، سیستم شناسایی شخصی PD-100 Balck Hornet که برای نخستین بار در نمایشگاه تجهیزات نظامی آمریکا در واشنگتن رونمایی شد، پهپادی به وزن 16 گرم است که هر سرباز می تواند یک جفت از آن را در میدان جنگ به همراه داشته باشد.

بر خلاف ریز پهپادهای آزمایشی موجود مانند ربات مرغ مگس خوار یا مگس رباتیک، عملکرد این ریز پهپاد در تهیه تصاویر هوایی بسیار عالی توصیف شده است.این هواپیمای بدون سرنشین سبک، ویژه واحدهای نظامی کوچک طراحی شده است که نیازمند استفاده از دوربین سریع و پنهان در آسمان هستند.

این پهپاد بی‌صدا بوده و در ارتفاع بیش از 10 متری تقریبا نامرئی است و استفاده از آن به سادگی کاربرد یک رادیو معمولی عنوان می شود.پهپاد برای رسیدن به هدف، از ایستگاه‌های بین راهی موقعیت یاب (GPS) استفاده می کند و بصورت لحظه‌ای تصاویر ویدئویی و عکس را برای اپراتور ارسال می شود.

با توجه به کوچک بودن هواپیما، امکان حمل دوربین مادون قرمز میانی (MWIR) و تهیه تصاویر در شب وجود ندارد؛ وزن کوچک ترین حسگر MWIR موجود در بازار (FLIR Quark) دو برابر وزن این پهپاد است.هواپیما پس از هر بار شارژ کردن می‌تواند بمدت 20 تا 25 دقیقه در هوا پرواز کند و برد پروازی آن حدود 1200 متر است.

کیت کامل شامل دو پهپاد، جایگاه شارژ باتری، دستگاه کنترل از راه دور و یک دستگاه متحرک با صفحه نمایش هفت اینچی برای تماشای تصاویر تهیه شده توسط پهپاد است که در یک محفظه ضد آب به وزن 1.3 کیلوگرم قرار داده شده است.محققان بدنبال اضافه کردن حسگرهای جدید برای افزایش قابلیتهای پهپاد و بر طرف کردن چالش‌های پیش روی بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین موجود هستند.

هواپیمای بدون سرنشین Black Hornet توسط محققان شرکت نروژی Prox Dynamics طراحی شده است.

ابراهیم رمضان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی