هیچ گاه آرزو داشته اید که ای کاش یک هارد دیسک اضافه دیگر داشتید که در آن فایل هایتان را ذخیره می کردید، به اشتراک می گذاشتید یا آن را برای encrypttion اختصاص می دادید؟ یکی از ویژگی های جالب ویندوز ۷ توانایی آن در ساختن درایو مجازی است که چگونگی ساخت آن را امروز به شما نشان می دهم تا از این قابلیت نسبتا هیجان انگیز لذت ببرید.

ساخت یک Virtual Drive (درایو مجازی)

درایو مجازی ای که با فرمت .VHD می سازید حداقل باید ۳ مگابایت باشد. برای این کار ابتدا بر روی Computer کلیک راست کنید و بر روی Manage کلیک کنید. اگر UAC شما فعال باشد پیغامی دریافت خواهید کرد که باید آن را تایید کنید. همچنین شما می توانید از قسمت استارت و وارد کردن diskmgmt.msc سرچ باکس آن نیز برنامه را اجرا کنید.

حال از سمت چپ صفحه باز شده Disk Management را انتخاب کنید و از منوی بالا صفحه به Action بروید و Create VHD را انتخاب کنید.

حال بر روی Browse کلیک کنید و حجمی را که می خواهید به آن اختصاص دهید را وارد کنید و یکی از گزینه های dynamic و fixed را برگزینید. اگر می خواهید فایل در دیسک مجازیتان ذخیره کنید Dynamically expanding را انتخاب کنید.

حال در Disk Management شما می توانید virtual drive خود را ببینید که به صورت unallocated است.

برای شروع استفاده از درایو مجازی ای که ساخته اید باید بر روی آن راست کلیک کنید و بر روی Initialize Disk کلیک کنید.

در این مرحله در پنجره Initialize Disk MBR را انتخاب کنید و OK را کلیک کنید.

پارتیشن بندی! (ساخت درایو و تخصیص نام)

دیگر زمان فعال کردن درایو و ساخت درایو فرا رسیده است. برای این کار بر روی قسمت مشکی رنگ unallocated راست کلیک کرده و بر روی New Simple Volume کلیک کنید.

پنجره جادویی ویندوز باز خواهد شد. منظورم همان Wizard است. تمامی گزینه ها را Next کنید.

در انتها بر روی Finish کلیک کنید.

حال درایو جدید را می توانید در Computer مشاهده کنید.

در پایان می توانید درایو خود را encrypt کنید یا آن را به اشتراک بگزارید یا هر استفاده ای که دوست داشته باشید از آن بکنید. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

با نظرات و انتقادات خود مارا در هرچه بهتر شدن این وشته ها مارا یاری کنید